3 مورد از فواید حجامت کمر

 فواید حجامت کمریکی از روش‌های درمانی موثر در طب سنتی است. این روش درمانی به جهت تسریع بهبودی و درمان دردهای مزمن مورد استفاده قرار میگیرد. تصور عموم این است که این درمان به انجام هر چه بهتر پروسه‌های درون بدن خواهد انجامید در ادامه این مقاله قصد داریم تا 3 مورد از فواید حجامت کمر را با هم بررسی کنیم.

3 فواید از حجامت کمر

فواید حجامت کمر چیست

حجامت در عمل یک ماساژ درمانی معکوس است که پزشک با استفاده از لیوان‌های بادکش جریان خون را به سمت نقاطی که درد بیشتری را تجربه می‌کنید هدایت می‌کند و این کار باعث افزایش گردش خون شما در این نقاط خواهد شد و این کار باعث کاهش درد و تسکین درد در این نواحی خواهد شد. 

تسکین درد با حجامت کمر 

حجامت از گذشته به عنوان یک درمان موثر برای تسکین درد مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین برای کاهش التهاب‌های موضعی نیز از حجامت استفاده می‌شود. حجامت با تاثیر بر سیستم گردش خون و سیستم ایمنی بدن به صورت ویژه‌ای دردها را تکسین میدهد.

حجامت کمر باعث می‌شود تا گردش خون افزایش یابد

     یکی دیگر از فواید حجامت کمر این است که با افزایش گردش خون در نقاط خاص به روند بهبود بدن سرعت می‌بخشد. این افزایش جریان خون می‌تواند به بازسازی بافت‌های آسیب دیده کمک کند و مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به این مناطق انتقال دهد تا فرایند ترمیم بافت سریع‌تر انجام شود. همچنین با دفع خون اضافی و جمع شده در رگ‌ها باعث کاهش التهاب و رفع انسداد عروق خواهد شد.

فواید حجامت کمر برای آقایان

فواید حجامت کمر برای مردان

       حجامت می‌تواند با دفع خون آلوده و کثیف بدن مواد مضر را از بدن خارج کند و سپس سیستم ایمنی بدن قادر به کاهش التهاب و ادامه فرایندهای خودکار خود خواهد بود. همچنین یکی از عوامل کاهش دهنده استرس و اضطراب و همچنین کم کردن اضطراب و تنش‌های روزانه برای آقایان است که مورد استفاده واقع می‌شود. درست مثل یک ماساژ ریلکسی و مراقبه برای آقایان عمل خواهد کرد. همچنین درد فعالیت‌های درمانی مثل ساکشن غبغب را میتوان با آن انجام داد. 

 

درمان استرس و اضطراب شدید

حجامت امروزه به عنوان یکی از روش‌های کاهش تنش‌ روزانه افراد تجویز می‌شود و تاثیرات زیادی به لحاظ فیزیولوژیکی و روانشناختی بر روی افراد می‌گذارد.

  • تأثیر فیزیولوژیکی: در زمان انجام حجامت، فعالیت عضلات و جریان خون افزایش می‌یابد. این فرآیند ممکن است باعث کاهش فشار خون، کاهش تنش عضلانی و کاهش ترشح هورمون‌های استرسی مانند کورتیزول شود که در نهایت به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند.
  • تأثیرات روانشناختی حجامت کمر: برای برخی افراد، انجام یک فعالیت غیرمعمول مانند حجامت می‌تواند همانند یک مراقبه عمل کند و منجر به احساس آرامش و تسکین روانی شود . این ممکن است به دلیل ایجاد تمرکز بر روی فرآیند حجامت و آگاهی از بدن باشد که می‌تواند از افزایش استرس و اضطراب جلوگیری کند.

 افزایش سطح تمرکز یکی از فواید حجامت کمر

یکی دیگر از فواید حجامت کمر در افراد افزایش سطح انرژی ذهنی و سطح تمرکز افراد است. حجامت با تاثیر مستقیم بر گردش خون و افزایش حجم خون در قسمت مغز میزان بیشتری مواد مغذی را به سلول‌های عصبی ما می‌رساند که باعث کارکرد بیشتر مغز خواهد شد. همچنین از لحاظ انرژی معنوی فرد می‌تواند این کار را یک عمل مراقبه‌ای تصور کند و با تمرکز بر حس خود در هنگام حجامت به سطح بالایی از آرامش برسد.

 3 مورد از فواید حجامت کمر

 

 

در نهایت شما می‌توانید با استفاده دستگاه ساکشن حجامت خانگی فرایند حجامت را سریع‌تر انجام دهید تا مراجعین شما از انجام این درمان حس خوب و آرامش بخشی را دریافت کنند. همچنین استفاده از ساکشن‌های برقی فرایند انجام کار را برای شما ساده‌تر می‌کند. به خاطر وجود موتورهای برقی شما دیگر نیازی به فشار دستی بر روی تلمبه مکش ندارید و می‌توانید از آسیب به مچ و انگشتان خود جلوگیری کنید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *